Nyheder

Arbejdsweekend i strålende vejr

Så har vi fået overstået arbejdsweekenden i strålende vejr og med rigtig mange deltagere. Lørdag var der 11 og søndag var der hele 14 der kom forbi og gav en hånd med.

Vi fik malet, tjæret, muret, støbt, vasket og efterset robåde og kajakker, efterset rednings- og svømmeveste, pudset vinduer, slået græs, fældet buske, fældet træer, udskiftet tagplader, hvor vi var så uheldige at få dem ødelagt af tunge grene under fældningen, vasket gulve og mange andre forefaldende ting. Så nu skinner huset og er klart til åbent hus dag den 10. maj.

Vi fik gjort noget ved stort set alle punkterne på den eksisterende arbejdsliste. Der blev også tid til at nyde Ingers flæskesteg med sprøde svær, kage og meget andet godt.

Karen Margrethe var flittig med fotografiapparatet, så mon ikke hun kan bidrage med nogle billeder til dette indlæg.

Tak til alle for indsatsen.
Jørgen


Link til flere fotos fra arbejdsweekenden

Lindenborg Roklub. Foreløbigt program for arbejdsweekend lørdag og søndag den 26. og 27. april

Lørdag den 26. april kl. 10.00-16.00 og Søndag den 27. april kl. 11.00-15.00

  1. Oprydning på plænen syd for klubhuset, herunder:
    Sortering og bortskaffelse af gamle plastdunke.
    Bortskaffelse af gammel båd vogn efter afmontering af brugbare dele. (Hjul og hjulaksel mm.)
    Planering af græsareal og reetablering af trappe fra strand sti til græsareal.
    Beskæring og oprydning af randbevoksning.
  2. Fjerne vindue til kælder og mure åbningen til med leca blokke. Efterfølgende pudsning og tjæring af sokkel når murværk er tørt.
  3. Højtryksspuling af fundament rundt om den store port. Reparation af murværk hvor nødvendigt og efterfølgende tjæring af murværk.
  4. Reparation af beton for plads (vandkant ved overgang til pontonbro) og andre steder hvor betonen er eroderet eller mangler.
  5. Eftersyn af redningsveste og journalføring af eftersyn. Opfølgning på system.
  6. Eftersyn af svømmeveste, overvejelser omkring anskaffelse af nye og journalføring af veste. Opstart af system
  7. Eftersyn af robåde og journalføring af eftersyn. Opstart af system.
  8. Eftersyn af kajakker og forsyne nye kajakker med navne, klub og opdriftsmidler. Journalføring af eftersyn. Opstart af system.
  9. Eftersyn af og påbegynde reparation af revne i Kai.
  10. Gennemgang af båd haller og omdisponering af pladser til både og kajakker med tilhørende modifikationer af beslag mm.
  11. Reparation af den hvide dør til klubhuset.
  12. Opstilling af roergometre.

 

Vi skal have samlet værktøj sammen til ovenstående og jeg stiller med.

Trailer, cement, mørtel, leca blokke, forskalning, murergrej, højtryksspuler, tjære, pensler og diverse let og tungt håndværktøj.

Vi skal også bruge skovle, spader, river, grensave mm.

Hvem byder ind med hvad og på hvilke dage? (Tilmelding til Jan eller Jørgen)

Jørgen Grastrup

30644623

Oprydning efter Bodil 2013

Hermed lidt flere billeder fra oprydningen søndag.

Vi var 5 der mødtes søndag kl. 10.30 og gik igang med at rydde op efter Bodil. Det var et passende antal og det tog os ca. 3 timer, så var der ikke ret mange spor tilbage i klubhuset efter hændelsen. På næst sidste foto kan I se hvilke kræfter den lille port har været udsat for (brækket underste limtræsbom). Der er også brækket et enkelt porthængsel. Alt dog til at reparere.

Læs mere: Oprydning efter Bodil 2013

Standerhejsning 2014

Vi havde en flot dag, hvor over 20 var mødt op.

Klubhuset, bådhallen og både er klar. Vandet nærmer sig de 10 grader og det er snart 1. maj, hvor vi alle skal på vandet. Formanden holdt tale og fortalte om de kommende aktiviteter og som afslutning holdt Boye en takketale for Jørgen. Han fik en flot indgraveret flaske og sluttede af med at hive flaget til tops.

Vi sluttede alle af med et høj hurra for den nye sæson.

 

Stormen Bodil indtager klubhuset 2013

Flere var nede at tilse klubhuset fredag. Se beskrivelser, fotos og video

Læs mere: Stormen Bodil indtager klubhuset 2013

Underkategorier