Nyheder - ældre

Standerstrygning søndag den 31. oktober 2010 - Formandens tale

Standerstrygning søndag den 31. oktober 2010, kl. 14.00.

Formandens tale

Kære klubkammerater!

Så er endnu en sæson ovre og det er tid for standerstrygning.

Sæsonen har budt på mange nye medlemmer, specielt igen, indenfor kajakroningen, med heraf følgende og fortsat høj belastning på vores to trænere Gerd og Boye. Tak til jer begge. Tak til Karoline og Per for hjælpen i pressede situationer.

Vi er nu ved at forsøge at skaffe nye trænere og instruktører, og hvis der er nogle af jer der har tid og lyst, så giv mig besked snarest. Kravene til uddannelsen kan findes på KKF’s hjemmeside under ”uddannelse”. Klubben betaler naturligvis hvad deltagelse i kurserne koster.

Desværre har vi også oplevet en reduktion i medlemstallet, specielt blandt kajakroerne, således at vi fra at være omkring 106 medlemmer nu er nede på 94 registrerede medlemmer. Hertil kommer der tilsyneladende 3 personer, der faktisk er begyndt at ro kajak, men som hverken har svømmeprøver eller har fået sig meldt ind i klubben. Dette indikerer, at opfølgningen på nye medlemmer må være bedre til næste sæson. Der er ligeledes fortsat er nye medlemmer der ikke har fået aflagt svømmeprøver. Få det nu gjort.

Vi har i årets løb anskaffet 2 nye kajakker, og med dem burde vi nok, med det nuværende medlemstal kunne klare at stille det nødvendige materiel til rådighed. Vores overvejelser om at sælge de to havkajakker er endnu ikke tilendebragte, men det ender nok med et salg til højstbydende over 6000,00 til 6500,00 kr.

Sæsonen startede igen i år med en tur i svømmehallen, og da det igen var en ubetinget succes, vil vi forsøge med et tilsvarende arrangement ved sæsonens start næste år. Jeg har ikke nået at lave en opgørelse på roede antal km for roere og kajakroere. Men jeg har dog fået studeret stambladene for kajakroerne, som viser en fin indsats fra mange. Pr dags dato på en absolut 1 plads med hele 624,5 km., har vi igen i år Karoline Gabel med Karen Magrete Gabel på en flot 2 plads med 327 km. På 3 pladsen kommer Else Strandgård med 182,3 km, og på 4 og 5 pladsen kommer Mogens Hedengran og Per Sørensen med henholdsvis 181,5 km og 170,5 km. Godt gået. Som tidligere, vil der til næste år være et begrænset antal pladser til nye kajakroere, Disse vil blive optaget efter først til mølle princippet. Har i venner og bekendte der gerne vil være med, så mind dem om at få trænet i svømning og få aflagt prøve inden vi starter igen. Generelt, så udnyt vinteren til at opdatere svømmefærdigheder.

Der arbejdes også på at danne et samlet hold for 12 til 15 årige kajakroere.

Jeg har i begyndelsen af oktober måned været i kontakt med DGI om eventuelt nyt om Borrevejle centrets, og dermed vores fremtid. Der er ikke truffet nogen aftale om salg, selv om der tilsyneladende er specielt en interesseret køber. Vi er vidende om, at såfremt denne interessent skulle beslutte at købe centret, så forestiller køber sig at vi fortsat kan være på stedet. Dette måske nok på lidt andre betingelser med hensyn til leje af grund og bidrag til fællesomkostninger end indtil nu.

Centret holdes under tilsyn af den entreprenør (Thomas), der lejer centrets maskinhal. Men observerer i hærværk mm. på bygninger og installationer, så giv mig besked.

For de af jer der fortsat benytter klubhuset i vinterens løb, så tag jeres affald med hjem og noter at der ikke er regnet med at huset holdes opvarmet. Dette vil kun ske i den udstrækning der er arbejdshold i gang.

Husk at lukke og slukke overalt når huset forlades.

Der afholdes generalforsamling inden udgangen af januar 2011 i overensstemmelse med vedtægterne. Nærmere følger.

Til slut tak for denne sæson til jer alle og et trefoldigt leve for Lindenborg roklub.

Lindenborg Roklub længe leve.
Hurra-hurra-hurra.

Da vi har en tradition for, at den der har roet flest km stryger standeren, vil jeg bede Karoline om at gøre dette.

Tak for det.

Madmødrene Gerd og Inger serverer nu kaffe og kager.