Standerhejsning 2019 - Formandes tale & billeder

Velkommen til standerhejsning 2019.

De nattergale har en sang, der hedder: ”Uha da da”. Teksten starter med: ”Der blæst' en vældig vind den daw ud' fra vest”.
Nu kommer vinden godt nok fra nord i dag. Men blæser gør det så sandelig.
Men lyset er med os igen, og vi er klar til at gå på vandet. Det er vi mange, der har glædet os til. Dog må kajakkerne vente, til vandet bliver 10 grader varmt, hvis man ikke har en tørdragt. Men det kommer jo hurtigt. Til dem, der går ud allerede nu i inriggerne, så husk at tage højde for vind og vejr.
Broen er allerede oppe og en stor tak til det gode brohold for denne indsats. Den kommer ikke ud og ind af vandet af sig selv.

Hvis I kom ned af trappen, så håber jeg, I har lagt mærke til, at der er kommet nogle nye trin, og at gelænderet er udskiftet. Det trængte vi så sandelig til. Jeg ved ikke, om det er, fordi det er Jørgens sidste sæson som materielforvalter, eller hvad der har stukket vedligeholdelsesholdet. Men de har virkelig haft travlt med både det ene, andet og tredje. Lakering af både, reparation af kajakker, ny dør, ny væg i omklædning. Mange tak til jer alle for det arbejde.
Det er dejligt med alle de frivillige kræfter, der er i klubben. Og nu vi snakker frivillige kræfter, så kunne jeg godt bruge 8 friske til at bære de 4 ergometre ned fra skolen til klubhuset i dag. Tak.

Vi har jo rospinnet til den store sølvmedalje her hen over vinteren. Det lykkedes det hold, vi havde med til 8GP-konkurrencen, at komme ind på en andenplads for 8 holdet. Flot gået, tillykke med placeringen, så er det guldet næste år. En tak til alle instruktørerne, som har pint og plaget dem, der gang på gang kommer til træning, med et smil på læben, når de kommer og sandelig også når de tager derfra. Det er dejligt at se, at vi har en god og fast aktivitet her om vinteren, og den fortsætter i en eller anden form sommeren over, da vi har nogle medlemmer, som kun ror i ergometer. Der vil være instruktør på de fleste lørdage, og man er jo altid velkommen til at gå ned og træne selv, hvis man har lyst eller efterlyse nogle at spinne med på vores facebookside eller Rokort.
Nu vi har fat i Rokortet, så bliver det fra i år kun tilladt at bruge den skrevne protokol, hvis nettet er nede. Alle ture skal på rokort.dk. Pc-en vil være klar som sidste år, og det skulle gerne være sådan, at den ikke skal opdatere, hver gang den åbnes, så det bliver lettere for alle at bruge.
De nye kajakelever kommer i den skrevne protokol, og når de er færdige med instruktionen, så bliver de introduceret til Rokort, så de også kommer på. Tilgå Rokort via nettet på jeres telefoner, appen er dårlig. Det tager ingen tid. Til dem, der ikke føler sig tryg ved Rokort, så kommer jeg gerne rundt til alle og viser, hvordan det virker. Er du i tvivl så spørg endelig, mig, rochefen og kajakchefen, de er også inde i, hvordan det bruges.
Der er næsten fuldt hus af nye kajakelever, uden vi har gjort noget for det.  Det tegner godt.

Næste weekend har vi forårsklargøring af klubhuset og især kajakkerne. Jeg vil opfordre jer til at møde op. Vi skal nok få lagt opgaver på vores facebookside snarest. 10-16 lørdag og fredag.
Vi har nu fået et skrifteligt ja til vores kajakhotel fra efterskolen, så nu mangler vi ”kun” at få ok for det hos kommunen med vores seneste version. Jeg vil ikke love noget tidspunkt, men der er 3 måneder mindre, til vi åbner, end der var ved årsskiftet.
Vi er jo slet ikke kommet på vandet endnu, men der ligger allerede 10 ture og venter på Rokort, det er både kajak, robåd og kombiture, så det er bare med at få meldt sig til. Det tegner allerede til at blive en god sæson. Men husk at få styr på dit svømmebevis, vi har svømmehallen den 27/4.

Vi har fået et tilbud om klubudvikling for DFfR, og det bliver den 24/4 om aftenen. Hvis du gerne vil med og se, hvad det er for noget eller har nogle ideer til, hvad du kunne tænke dig, der skal ske, så mød op. Mere om dette senere.
Inden der er kaffe/te og kage, så er der to ting tilbage. 1. Jeg hejser standeren og 2. vi går ind og synger en fællessang.

Velkommen på vandet 2019.

Klik på billederne for større visning

Foto: Karen Margrethe Gabel